Közzétételi lista

A Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium közzétételi listája a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 23. § alapján

2024/2025

Tartalomjegyzék

1. Tájékoztató a felvételi lehetőségekről 2

Az externátusi ellátás igénybevételének lehetősége. 2

2. Beiratkozás. 2

3. Térítési díj, tandíj, díjfizetési kötelezettség. 2

4. Nyitvatartási rend. 3

5. A kollégiumi tanév helyi rendje. 3

6. Az intézményben dolgozó pedagógusok. 4

7. Szabadidős foglalkozások. 7

8. Szervezeti és működési szabályzat, Házirend, Pedagógiai Program. 10

9. Pedagógiai – szakmai ellenőrzés megállapításai 11

10. A pedagógiai-szakmai ellenőrzések megállapításai a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok megtartásával 11

 1. Tájékoztató a felvételi lehetőségekről

Az externátusi ellátás igénybevételének lehetősége

A Köznevelésről szóló törvényben foglaltak alapján a szülőket megilleti a szabad kollégiumválasztás joga. A kollégiumi felvételt minden tanuló illetve szülő írásban kéri az intézmény igazgatójához címezve e-mailben, faxon, személyesen, vagy postai úton. A kollégiumi jelentkezés a honlapunkról letölthető jelentkezési lap és a hozzá tartozó nyilatkozatok kitöltésével és visszajuttatásával történik. Tanév közben is folyamatosan várjuk a jelentkezéseket, felvétel iránti kérelmeket.

Más kollégiumból való átjelentkezés elbírálásakor figyelembe vesszük a tanuló magatartását. A kollégiumi felvétel egy tanévre szól.

A kollégiumi tagság megszüntetését az intézmény igazgatójánál a kiskorú tanuló szülője írásban kérelmezheti. A 18. életévét betöltött tanulók esetében a tanulók által benyújtott kérelmet a szülő is aláírhatja.

Az externátusi ellátásra való jelentkezés kérelem formájában történik, amelyet a szülőnek is alá kell írnia. Az externátusi ellátásról való döntés egy tanévre szól. Az externátust igénylő tanuló kérelmét az alábbiak szerint bíráljuk el:

  • · a jogszabályi előírásoknak megfelelő-e a tanuló helyzete
  • · az elbírálás további elvei megegyeznek a kollégiumi felvétel elbírálásának elveivel.

2. Beiratkozás

A tanév rendjét szabályozó jogszabály figyelembevételével a kollégiumi beiratkozás elsősorban az iskolai beiratkozáshoz igazodva a beiratkozás napján, vagy azt követően történik. Az intézmény épületeiben összesen 420 tanuló elhelyezésére van lehetőség. Kollégiumunkban jelenleg 11 kollégiumi tanulócsoport működik, átlaglétszámuk 18-25 fő.

3. Térítési díj, tandíj, díjfizetési kötelezettség

A kollégiumi ellátás a középfokú oktatásban résztvevő, illetve első vagy második szakmai képzésben részesülő, 25. életévét be nem töltött diákok számára ingyenes, amennyiben államilag finanszírozott oktatásban vesznek rész. Ha az oktatási intézményben a diák térítési díjat/tandíjat fizet, abban az esetben a kollégiumi férőhely igénybevételéért is térítési díjat kell fizetnie.

Az esetleges szabad férőhelyek kihasználása érdekében a felsőoktatásban (főiskolai, egyetemi képzésben) résztvevő diákok számára is biztosítunk férőhelyet térítési díj és előzetes fenntartói engedély ellenében. Számukra rendszerint korlátozott számú férőhellyel rendelkezünk, melyek értékesítésére legkorábban szeptember közepétől kerülhet sor.

Az étkeztetést külső szolgáltató látja el, amelyet a tanulók igénybe vehetnek, s mely szolgáltatás igénybevétele esetén a diákok a szolgáltatásért fizetni kötelesek. A megállapított étkezési díjat/ kollégiumi térítési díjat legkésőbb minden hónap 15-ig pontosan be kell fizetni.

A fizetendő díjak listája itt található: http://www.gsz.modelltiszk.hu/diaketterem-hu/diakok-etkezesi-dijai

Az étkezés térítési díjából 50 %-os díjkedvezmény vehető igénybe az alábbi esetekben:

  • rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő tanuló után,
  • három vagy többgyermekes családoknál,
  • tartósan beteg vagy fogyatékos tanuló után.

Az intézményben lehetőség van különböző érzékenységi típusnak megfelelő diétás menü igénybevételére.

4. Nyitvatartási rend

Intézményünkben 24 órás portaszolgálat működik.

Az intézmény épületeiben hétfőtől csütörtökig 24 órás munkarendben, péntektől a kijelölt intézményben a hétvégi rend szerint szintén 24 órás munkarendben ügyeletes nevelőtanár teljesít szolgálatot beosztás alapján. Ebben a tanévben is a Fenntartó Közép-Pesti Tankerületi Központ határozata alapján diákjaink a hétvégi ügyeleti időszakot a kijelölt ügyeletes kollégiumban tölthetik. Vasárnap 16 órától várjuk vissza kollégistáinkat.

5. A kollégiumi tanév helyi rendje a hatályos BM rendelet alapján

I. Beköltözés:

2024. szeptember 1.  8.00-18.00 óra a tanulók fogadása

Szünetek rendje a tanévben:

  1. Az őszi szünet  2024. október 26-tól 2024. november 3-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap november 4. (hétfő).
  2.  A téli szünet 2024. december 21-től 2025. január 5-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. január 6. (hétfő).
  3. A tavaszi szünet 2025. április 17-től 2025. április 27-ig tart.A szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. áprils 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2024. április 28. (hétfő).

II.

  1. Minden hétfő 13 órakor vezetőségi megbeszélés
  2. Minden hónap első hétfőjén 13 vagy 14 órakor tantestületi értekezlet
  3. Közgyűlés 2024. szeptember 10.
  4. Félévzáró tantestületi értekezlet: tervezett időpont 2025. január 20.
  5. Tanévzáró tantestületi értekezlet: 2025.június 30.

III.

A kollégium hagyományos rendezvényei a 2024/2025-ös tanévben

  • Egészségnap: lehetőség szerint minden hónapban 1 nap, a 2 épület nevelői szervezésében
  • Magyar Diáksport Napja 2024. szeptember 
  • Világ gyalogló nap, október
    • FalDeco programsorozat egész tanévben
    • Megemlékezés az aradi vértanúkról, programfelelős(ök): csoportszinten
    • Megemlékezés 1956. okt. 23-ról,
    • Témahét: novemberben, programfelelős(ök)
    • Kollégiumi hét/napok: 2024 őszén, programfelelős(ök): Diákönkormányzat és segítő nevelőtanáruk
    • Karácsonyi ünnepség
    • Európa földrajza (kollégiumi és intézmények közötti): februárban
    • Farsang: február, programfelelős(ök): Diákönkormányzat és segítő nevelőtanáruk
    • Március 15-ei megemlékezés
    • Történelem vetélkedő (kollégiumi és intézmények közötti): márciusban
    • Ki-Mit-Tud? – márciusban, 
    • Versünnep:  áprilisban,
    • Gyermeknap,
    • Pedagógusnap és nemzeti összetartozás napja: 06. 04.
  • Boldogság program: havonta 1 alkalom az adott hónap témájának megfelelően

M21-es épület: Pozsgainé Csenteri Márta, Tokaji Ágnes, Dr. Csehóné Just Réka

M19-es épület: Lőrincz Norbert

Fenti rendezvények közül többet is a DÖK kezdeményezésére és védnökségével bonyolítjuk le.

6. Az intézményben dolgozó pedagógusok

Ide kattintva elérhető a nevelőtestület bemutatása.

7. Szabadidős foglalkozások

A kollégium szabadidős foglalkozásairól itt tájékozódhat.

8. Az intézmény alapdokumentumai (Szervezeti és Működési Szabályzat, Házirend, Pedagógiai Program) itt elérhető.

9. A Fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelésének nyilvános megállapításai

Nincs ilyen rendelkezésre álló dokumentum.

10. A pedagógiai-szakmai ellenőrzések megállapításai a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok megtartásával

Intézkedési terv az intézményt érintő tanfelügyelet megállapításai alapján

A tanfelügyeleti ellenőrzés során megállapítást nyert, hogy intézményünk belső használatra tervezett dokumentumai, azok felhasználása és alkalmazhatósága kiemelkedő, számos belső dokumentum segíti a munkánkat. A hátránykompenzációra és a tehetségkibontakoztatásra kiemelten figyelünk. A belső kommunikáció lehetőségei kiemelkedőek, s ezáltal az együttműködés szabályozott és jól működik. Hagyományőrzésben, hagyományaink ápolásában élen járunk. Az intézményi célok megvalósítása jelentős mértékben teljesül.

Intézményvezetőként folyamatosan törekszem arra, hogy kollégiumunkban – lehetőségeinkhez mérten – folyamatosan fejlesszük intézményi hagyományainkat, programkínálatunkat. A diákjaink tehetségének fejlesztése prioritást élvez intézményünkben csakúgy, mint a megsegítést igénylő diákjaink támogatása. Nincs olyan tanévünk, amikor ne fejlesztenénk, módosítanánk valamely belső folyamatot, vagy belső használatra fejlesztett dokumentumot. A változók figyelembevételével, a változásokhoz és külső-belső elvárásokhoz igazodva alakítjuk munkafolyamatainkat és azok szabályozóit.  

Megállapítást nyert továbbá, hogy célszerű stratégiai terveinket az eddigi gyakorlatunknál részletesebben kezelni, eredményességi mutatóinkat hasznos bővebben bemutatnunk intézményen belül és kívül egyaránt. A felzárkóztatás eredményeinek növelése elvárt, ám ismert, hogy a diákok által elért eredmények több tényező teljesülése esetén reálisak. Egy diáknak sem lehet hatékonyan és eredményesen segíteni, ha nem működik együtt az őt fejlesztő pedagógussal. Folyamatosan törekszünk arra, hogy minden diákunk számára személyre szabott támogatást tudjunk biztosítani. Ez a törekvésünk tanévenként változó eredményességet mutat annak függvényében, mennyire működnek együtt velünk diákjaink.

Intézményünkben két munkaközösség működik, a szakmai-nevelési és a segítő munkaközösség. A szakértők értékelésükben jelezték, hogy a munkaközösségek aktivitása még növelhető, amivel jómagam is egyetértek. Törekszem arra, hogy mindkét munkaközösség sokkal aktívabb, innovatívabb és önállóbb tevékenységei által eredményesen támogassa az intézmény szakmai fejlődését, és nyújtson megfelelő szintű segítséget a nevelőtestület számára különböző – pl. érzékenyítő, belső tudást megosztó -programok, tájékoztatók segítségével.

A segítő munkaközösség feladata a sajátos nevelési igényű diákok támogatása, fejlesztésük szakszerű biztosítása, s ezzel párhuzamosan a megsegítést nem igénylő kollégisták érzékenyítése. Számos, kiváló program- és tájékozódási lehetőséget kínálnak a teljes diákságnak, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy kollégiumunk lakói empatikus, a megsegítést igénylő társaikat, felnőtteket kellő érzékenységgel kezelő fiatal felnőttekké váljanak.  

A partneri kapcsolatok mindig fejleszthetők, nincs olyan, hogy azon már ne lehetne alakítani, jobbítani. Jelen körülmények között nagyon nehéz a partnerség, a partneri kapcsolatok látványos fejlesztése, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy ha csak apró lépésekben is, de érzékelhető változást érjünk el ezen a területen. Próbálkozásink és újabb ötleteink vannak, s szeretnénk két éven belül azt elérni, hogy legalább értékelhető mennyiségű véleményt kaphassunk vissza minden érintett partnerünktől.

Nagyon sok új innovációt hívott életre a nevelőtestület az elmúlt öt évben, melyek eredményességét nem definiáltuk kellőképp. A következő két tanév feladata az is, hogy a fejlesztések eredményességét – minden szempontot mérlegelve – értékeljék, és a cél kritériumokhoz adekvát értékelési-ellenőrzési rendszert alakítsunk ki. Mindezek mellett kiemelt feladatunk, hogy a stratégiai dokumentumainkban meghatározott céljaink eredményét és eredményességét hangsúlyosabban foglaljuk írásba, reflektáljunk rá.

 

A tanfelügyeleti ellenőrzést végző szakértők megerősítettek abban, hogy jó úton halad az intézmény, közös munkánk, erőfeszítéseink mind a kitűzött cél irányába visznek. Kollégáim aktív közreműködése, támogatása és a feladatellátás biztosítása nélkül mindez természetesen nem valósulhatna meg.                                                                                         

Budapest, 2024. november 27.                                                         

Virágh Krisztina

       igazgató

 

Fejlesztési terv
a vezetői tanfelügyelet megállapításai alapján

A tanfelügyeleti ellenőrzés során megállapítást nyert, hogy szükséges a „parkoló” kollégák motivációs szintjének emelése. Évről évre törekszem arra vezetőként, hogy minden kollégám kellő aktivitással vegyen részt a feladatok ellátásában, illetve találja meg azt a számára kedvező részterületet, melyen szívesen foglalkozik diákjainkkal. Folyamatosan – a következő tanévre is – újabb és újabb formában, tartalommal megújítva vezetünk be változtatásokat pl. foglalkozásaink módszertanát tekintve, melyek segítik a kollégák mindennapi tevékenysége során aktivitásuk, motivációjuk emelését. Nagyon sok agilis, innovatív kollégám van, akik mintegy húzó erőként hatnak kollégáinkra, ezáltal is segítve fejlődésüket. A változatos, minden kolléga számára nyitott új módszerekkel, eszközökkel, tartalommal teli feladatellátás lehetősége nagyfokú szabadsága által a motivációt is szinten tartja, segíti.

Az intézményi nagyság okán jelenleg még nem biztosítható, hogy minden kollégám azonos aktivitással végezze feladatait, ám minden évben kicsit közelebb kerülünk ehhez az általam már a kezdetekkor kitűzött célhoz is.

Az ellenőrzés során világossá vált, hogy az intézmény vezetése létszámhiánnyal küzd, s így végzi munkáját, ami azt jelenti, hogy a jogszabály által biztosított két fő intézményvezető helyettes, ellenben jelenleg egy intézményvezető-helyettessel látom el a feladatokat. Ezért jelenleg nem valósítható meg teljes mértékben a középvezetés bevonása az operatív tervezésbe. Természetesen jómagam is arra törekszem, hogy mielőbb a teljes vezetői státusz betöltésre kerüljön, s valamelyest tehermentesítve legyek vezetőként a helyettesek bevonása által.

A tanfelügyeleti ellenőrzést végző szakértők megerősítettek abban, hogy jó úton haladok, munkavégzésem, erőfeszítéseim mind a kitűzött cél irányába visznek. Kollégáim aktív közreműködése, támogatása és a feladatellátás biztosítása nélkül mindez természetesen nem valósulhatna meg.

Budapest, 2018. 09. 03.
Virágh Krisztina
intézményvezető

Intézkedési terv
az intézményt érintő tanfelügyelet megállapításai alapján

A tanfelügyeleti ellenőrzés során megállapítást nyert, hogy szükséges a „parkoló” kollégák motivációs szintjének emelése. Évről évre törekszem arra vezetőként, hogy minden kollégám kellő aktivitással vegyen részt a feladatok ellátásában, illetve találja meg azt a számára kedvező részterületet, melyen szívesen foglalkozik diákjainkkal. Folyamatosan újabb és újabb formában, tartalommal megújítva vezetünk be változtatásokat pl. új foglalkozásokat szervezünk: idén a BEKK-Spec mintájára vehetnek részt a fiatalabb korosztály diákjai KNOAP foglalkozásokon, illetve minden tanévben újabb és újabb szabadidős programokat szervezünk, melyek segítik a kollégák mindennapi tevékenysége során aktivitásuk, motivációjuk emelését, s nem utolsó sorban gazdagabb szabadidő eltöltési lehetőséget kínálnak diákjaink számára.

Nagyon sok új innovációt hívott életre a nevelőtestület az elmúlt öt évben, melyek eredményességét nem definiáltuk kellőképp. A következő két tanév feladata az is, hogy a fejlesztések eredményességét – minden szempontot mérlegelve – értékeljék, és a cél kritériumokhoz adekvát értékelési-ellenőrzési rendszert alakítsunk ki. Mindezek mellett kiemelt feladatunk, hogy a stratégiai dokumentumainkban meghatározott céljaink eredményét és eredményességét hangsúlyosabban foglaljuk írásba, reflektáljunk rá.

A munkánk során nagyon fontos, hogy partnereink (diákok, szüleik, sportegyesületek, iskolák képviselői, stb.) mind elmondhassák munkánkkal kapcsolatos véleményüket. Az ezt megvalósító szándék töretlen az intézmény vezetése és pedagógusai részéről, ám mindannyiszor nagyfokú érdektelenségbe fullad minden próbálkozásunk. A legeredményesebb a diákok körében végzett elégedettségmérés, melynek nagyon örülnek és megítélésünk szerint objektíven jeleznek vissza kollégistáink. A szülőknek küldött papír alapú felmérés az online kitölthető teszttel együtt kudarcot vallott, mindösszesen néhány kitöltött kérdőívet kaptunk vissza. A partneriskolák körében végzett felmérések is hasonló eredménnyel zárultak: összesen 10 kérdőívet töltöttek ki a több mint 150 intézmény közül. Próbálkozásink és újabb ötleteink vannak, s szeretnénk két éven belül azt elérni, hogy legalább értékelhető mennyiségű véleményt kaphassunk vissza minden érintett partnerünktől.

Az ellenőrzés során világossá vált, hogy az intézmény vezetése létszámhiánnyal küzd, s így végzi munkáját. Ezért jelenleg nem valósítható meg a vezető aránytalan terhelésének a csökkentése. Természetesen jómagam is arra törekszem, hogy mielőbb a teljes vezetői státusz betöltésre kerüljön, s valamelyest tehermentesítve legyek vezetőként a helyettesek bevonása által.

A tanfelügyeleti ellenőrzést végző szakértők megerősítettek abban, hogy jó úton haladok, munkavégzésem, erőfeszítéseim mind a kitűzött cél irányába visznek. Kollégáim aktív közreműködése, támogatása és a feladatellátás biztosítása nélkül mindez természetesen nem valósulhatna meg.

Budapest, 2018. szeptember 03.
Virágh Krisztina
intézményvezető